• Org.nr 717600-3494
  • Postadress: 752 30 Uppsala
  • e-post  info@brfmajgarden.se
  • Hemsida www.brfmajgarden.se

• Föreningen består av 90 lägenheter.
  • Det finns ingen inre reparationsfond.
  • Överlåtelseavgift debiteras köparen med 2,5 % av gällande prisbasbelopp.
  • Pantsättningsavgift debiteras med 1 % av gällande prisbasbelopp.

Ägandeförhållande: Personen som bor i lägenheten ska äga hela bostaden. Delat ägande av t ex en förälder som är skriven på annan adress accepteras inte. Juridisk person godkänns inte heller som ägare.

Månadsavgift: I avgiften ingår vatten, värme och bredband. Föreningen har sedan 1/1 2022 gemensamt elabonnemang. Elkostnader debiteras genom månadsavgiften med en månads fördröjning.

Hemförsäkring: Bostadsrättstillägg ska tecknas på hemförsäkringen av lägenhetsinnehavaren. Det täcks inte av föreningens försäkring.

Nycklar: Lägenhets- och källarnycklar ska återlämnas/utkvitteras hos Certego AB  Fyrislundsgatan 68 i samband med avflyttning/tillträde. Övriga nycklar för lås till garage, eluttag vid parkeringsplatser, bastu och motionsrum handhas av nyckelansvarig i styrelsen. Vägbomsnyckel överlämnas av säljare till köpare.

P-platser: Föreningen har 29 p-platser och 12 garage. Kötid till p-plats 4-6 år, till garage 12-18 år. Boendeparkering finns i området.

Gemensamma utrymmen: Inom fastigheten finns tre tvättstugor, torkrum, torkskåp, cykelförråd, barnvagnsförråd, hobbyrum. Motionsrum finns i källaren till Prästgårdsgatan 15. Föreningslokal finns i källaren vid gaveln på Prästgårdsgatan 13E. Bastu med relax finns i anslutning till föreningslokalen. Gästrum med sängplatser för upp till 3 personer finns i källaren till Prästgårdsgatan 13B.

Kabel-TV och bredband: Kabel-TV finns via Boxer, endast vissa okodade kanaler ingår i månadsavgiften. Bredband (1000 Mbit/s) via Bahnhof ingår i månadsavgiften.

Renoveringar på fastigheten

• 1993 Fasadrenovering
  • 1997 Delvis köksavloppsstammar och alla vattenledningar
  • 2003 Totalrenovering av badrum
  • 2002-2003 Stamrenovering
  • 2005 Fönster (lågemissionsglas), säkerhetsdörrar, bastu samt gemensamhetslokal
  • 2006 Bergvärme installerades
  • 2015 Solceller installerades
  • 2018 Balkongrenovering och nya markiser
  • 2019-2020 Fönsterrenovering
  • 2022 Installation av gemensam elmätning
  • 2022 Fjärrvärme installerades som komplement till bergvärme

Energideklaration

• Energideklaration genomfördes 2022. Energiprestanda fastställdes till 87-97 kWh/m2 och specifik energianvändning till 48-54 kWh/m2 (se bifogade dokument längst ner på sidan).

Fastighetsförvaltning

• Uppsala Fastighetstjänst AB anlitas för fastighetsförvaltning av yttre miljön.

Ekonomisk förvaltare

• Ekonomisk förvaltare är SBC - Sveriges BostadsrättsCentrum AB

Adresser

Fakturaadress:

SBCID 3361
c/o SBC
851 02 Sundsvall

För att skicka en faktura via e-post: mejlfaktura@sbc.se
Det är viktigt att fakturor som skickas via e-post är i pdf-format!

Det går även att använda e-fakturor (PEPPOL och EDI-fakturor). Dessa skickas via SBC:s operatör som är Kundportalen/Kofax och då används Majgårdens organisationsnummer (717600-3494) för att söka fram oss som kund.

Postadress för all post till föreningen som inte är fakturor:

SBCID 3361
c/o SBC
851 04 SUNDSVALL

Postadress för mäklare:

Vi behöver överlåtelseavtal och medlemsanökningar skickade till vår "fysiska brevlåda". Då gäller följande adress:

Prästgårdsgatan 13B
752 30 Uppsala